Let the adventures begin! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kirsten & Justin - WaarBenJij.nu Let the adventures begin! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kirsten & Justin - WaarBenJij.nu

Let the adventures begin!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten & Justin

08 Oktober 2013 | IJsland, Reykjavik

Zondag 19 September was het zover; ons vertrek naar IJsland!
Na afscheid te hebben genomen van onze familie's op Schiphol en onze koffers onderzocht werden door de douane waren we er klaar voor; Ready for take off!

Bij aankomst op Keflavik airport hebben we vrij snel onze (6!) koffers kunnen bemachtigen en na een snel kijkje in de gitaar case van Justin mochten we eindelijk voet op IJslandse grond zetten! We zijn opgehaald door een collega van Justin, Haukur. Hij heeft ons eerst afgezet bij ons appartement, welke helemaal prima is! Hieronder wat foto's van ons klein paleisje.
Nadat we de koffers binnen hadden gezet heeft Haukur ons meegenomen naar het bedrijf waar Justin voor werkt, om de company car op te halen die wij tot nu toe nog steeds mogen gebruiken! Eenmaal terug in ons appartement besloten we om toch nog maar even boodschappen te gaan doen aangezien er niks in huis was.
Eenmaal boodschappen te hebben gedaan en onze eerste maaltijd te hebben genuttigd hebben we wat spulletjes uitgepakt en zijn we vrij vroeg naar bed gegaan, aangezien we allebei toch wel moe waren.

Maandag zijn we naar de Registers geweest om ons in te schrijven in IJsland. Aangezien Justin al een kennitala (social number) had was het voor hem vrij snel geregeld, maar voor Kirsten was dit helaas niet zo. Na twee keer op en neer te zijn gereden omdat we bepaalde documenten miste, is het uiteindelijk dan toch goed gekomen. Kirsten krijgt binnen 2-4 weken een bevestiging van inschrijving en kan dan ook een IJslandse bankrekening openen.

Dinsdag moest Justin al beginnen met werken. Terwijl hij hard aan het werk was is Kirsten de buurt een beetje gaan verkennen en is naar het centrum van Reykjavik gelopen wat ongeveer 10/15 min lopen is van ons appartement. Eenmaal doorgelopen naar de haven en hier een kijkje te hebben genomen is ze weer terug gekeerd naar het appartement.
Woensdag is Kirsten meegeweest naar DMC en heeft ze een positief gesprek gehad met Jan Erik, de baas van Justin, over eventuele werk mogelijkheden. Hij heeft Kirsten aangeboden een cursus online te volgen voor de komende tien dagen.
De rest van de week hebben we doorgebracht op kantoor, waar een ontzettende positieve en relaxte sfeer hangt.

Na zaterdag eerst te hebben uitgeslapen zijn we samen met een Nederlandse stagiaire van DMC, Patrick, naar Kringlan shopping centre geweest om voor Kirsten een IJslandse simkaart te kopen en naar Ikea om het een en ander voor ons appartement te kopen. 's Avonds is Patrick bij ons blijven eten en hebben we ge-wiid. (Is dit wel een woord? ;-) ). Helaas sprong de lamp in de woonkamer kapot en dit kregen de mannen niet gefixt. Met een slaapkamer lampje hebben we nu een zeeer sfeervolle woonkamer.
Zondag zijn we met z'n tweetjes richting Heiðmörk gereden. Wat een prachtige omgeving!! Toen we hier om 14.00 uur mee klaar waren hebben we besloten om door te rijden naar Geysir en Gullfoss. Alhoewel we dit beide al eens hadden gezien blijft dit ongelooflijk mooi en speciaal! (Zie hieronder de foto's.)

Dat was onze eerste week en we beginnen ons al thuis te voelen! Vandaag (dinsdag 8/10) is de eerste sneeuw gevallen!! (zie foto)
We hebben nog geen sneeuwpop gemaakt maar dat gaat vast nog wel komen! ;-)

Bless
Kirsten & Justin

• 08 Oktober 2013 - 21:19

Ankie:

Hoi hoi,

Wat leuk om te horen en zien dat jullie de eerste week goed zijn doorgekomen. Leuke foto's.
    Fijn dat jullie je plekje al hebben gevonden.
    Ben al benieuwd naar het volgende verhaal.

Groetjes
    Ank en Erik xx

• 08 Oktober 2013 - 21:28

Peter:

Leuk z'n blog, gaan we zeker volgen.

Kus en groetjes

Peter

• 08 Oktober 2013 - 22:14

Maya Sahalessy:

Hartstikke leuk om het één en ander mee te krijgen van jullie verblijf in Reykjavik.

Fijn dat jullie je al thuis beginnen te voelen.

We kijken al uit naar jullie volgende verslag.

Martin en Maya

• 08 Oktober 2013 - 22:37

Rob:

Hallo IJslandvaarders, leuk verslag en erg mooie foto's!
    Zo te lezen gaat dit avontuur helemaal slagen.

Groetjes.
    Rob

• 08 Oktober 2013 - 22:40

Ingrid De Kleijn:

Hey jullie beidjes ,

Heel leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. En mooie fotos !

Groetjes

Ingrid

• 08 Oktober 2013 - 23:26

Hans Van Kaathoven:

Wow, gave foto's! Wij kijken al uit naar ons bezoek aan jullie / IJsland eind november. Wij hadden via What's App al eerder begrepen dat het jullie goed gaat daarginds maar het is goed en fijn dit met leuke foto's bevestigd te zien. Kleine meisjes worden groot en Papa heel trots! Kuzzzzzzzzzz

• 09 Oktober 2013 - 11:34

Oma:

Hallo Justin en Kirsten
    Wat fijn om mee te lezen op jullie verslag.
    Prachtige foto:s
    Leuk om even bij jullie binnen te kijken.
    Geniet er van. Oma

• 09 Oktober 2013 - 15:15

Anita Ton:

Hallo Kirsten en Justin
    Heel mooie foto's en fijn dat jullie ons op de hoogte houden,we gaan het zeker volgen
    jullie nog heel veel geluk en plezier samen

Groetjes van ons allemaal xxx

• 09 Oktober 2013 - 19:44

Debbie:

Boo boo en jt!

Wat leuk om te lezen!!! Super happy voor jullie!!!
    Blijven schrijven en fotos uploaden hoor!

Dikke kussss deb

• 09 Oktober 2013 - 20:52

Marlies:

Ha Justin en Kirsten,

Fijn dat jullie je al een beetje thuis voelen in IJsland. Mooie foto's; vooral de laatste (SNEEUW!!!).
    Leuk om even in het appartement te kijken. Lampje nog niet gemaakt, Jus?

Nog veel plezier.

Marlies

• 09 Oktober 2013 - 21:42

Thea:

Ha mensen,

Net de foto's bekeken, ziet er prachtig uit.

Nog niet ingesneeuwd hoop ik?

Liefs uit Erichem

• 09 Oktober 2013 - 23:12

Maartje:

Hey daar,

Wat een prachtige foto's! Het genieten straalt er van af!!
    Een betere promotie voor IJsland kunnen ze daar niet hebben.... :-)

Met plezier jullie verhaal gelezen! Succes Kirsten met de cursus!

Groetjes uit Tiel,
    Maartje

• 10 Oktober 2013 - 18:32

Netty:

Hallo Justin en Kirsten,

Leuk zo'n verslag over jullie leven in IJsland. En al sneeuw in oktober! Fijn dat jullie al wat gewend zijn. Hoeveel IJslandse woorden spreken jullie al?
    Geniet lekker en het kaartje had ik net deze ochtend op de post gedaan.

Jan, Netty, Pien en Marieke

• 10 Oktober 2013 - 18:33

Netty:

Hallo Justin en Kirsten,

Geniet lekker en het kaartje had ik net deze ochtend op de post gedaan.

Jan, Netty, Pien en Marieke

• 12 Oktober 2013 - 10:51

Marlein:

Hoi Justin en Kirsten,

Ik kreeg een linkje van Thea naar jullie website, meteen gekeken! Wauw, dat ziet er goed uit. Het doet me qua landschap wel een beetje aan Afrika denken, ook zoveel uitgestrekt prachtig 'niks'! Fijn dat jullie het al zo naar jullie zin hebben, het klinkt ook prima allemaal. Heel veel geluk samen daar!
    Ik kijk vast nog wel een keer hoe het met jullie gaat!

Dag, lieve groet van (juf) Marlein

• 20 Oktober 2013 - 18:52

Wim En Gitte:

Na een berichtje van Thea hebben we jullie reisverslag en foto's kunnen bekijken.
    Leuk om te zien hoe jullie daar wonen. Nu Wim zulke prachtige foto's heeft gezien, krijgt Thea het misschien toch voor elkaar om Wim in het vliegtuig te krijgen.

groetjes uit Lienden .