Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kirsten & Justin - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kirsten & Justin - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten & Justin

05 December 2013 | IJsland, Reykjavik

Vorige week hebben we ons aller eerste bezoek uit Nederland al mogen verwelkomen. Pap en Ria zijn zaterdag 23 November geland op IJslandse bodem. Na het inchecken zijn we richting de Hamburger Factory gelopen en hebben we lekker gegeten. Grappig aan dit restaurant is dat er een bord aan de muur hangt waar bij wordt gehouden hoeveel IJslanders er geboren zijn. Wanneer er een baby geboren is, klinkt er een luide bel en wordt het bord veranderd in +1! Ook toen wij er waren gebeurde dit, erg leuk!
Op zondag hebben we de bekende Golden Circle gereden. Eerste stop Thingvellir, tweede stop Geysir en derde stop Gullfoss. Met Justin als gids hebben we een erg leuke tour gedaan! (Zie foto’s).
Maandag zijn pap en Ria de winkelstraat doorgelopen en zijn naar het shopping centre Kringlan geweest. Dinsdag zijn we met z’n 3en richting het Westen van IJsland gereden om de waterval Hraunfossar en warm water bronnen Deildartunguhver te bezichtigen. Al was het wat regenachtig en koud, het was ontzettend mooi! Woensdag avond zijn we gaan eten bij Viking Village restaurant. We hadden van meerdere mensen gehoord dat dit een erg leuk restaurant is met zingende obers, kidnappingen en gekroonde gasten. Helaas waren wij de enige (!) in het restaurant (waar zo’n 350 man kan zitten). Geen zingende obers of kroning voor ons. Donderdag zijn pap en Ria even op kantoor bij Justin geweest om zijn collega’s te ontmoeten en te zien waar Justin werkt. Vrijdag was alweer de laatste dag, aangezien pap en Ria op zaterdag vroeg vertrokken. We zijn met z’n 3en naar het zuiden van IJsland gereden waar we als eerste de bijzondere waterval Seljalandsfoss hebben bezocht. Bijzonder aan deze waterval is dat je er achterlangs kunt lopen. (Zie foto’s). Hierna zijn we doorgereden naar nog een waterval genaamd Skogafoss. Bijzonder aan deze waterval is dat je een prachtig uitzichtpunt hebt waar je bovenop de waterval kijkt. Klein detail: dit uitzichtpunt is alleen te bereiken door een trap met 429 treden! Ik en Ria zijn de uitdaging aangegaan en hebben het gehaald, maar wat een klim! Na even op adem te zijn gekomen was het uitzicht dan ook wel de moeite waard! Eenmaal weer beneden zijn we doorgereden naar Vik, waar we de zwarte stranden met hun immense rotspartijen hebben gezien. Na thuis te hebben gegeten met z’n 4en hebben we weer afscheid genomen en zijn pap en Ria zaterdag ochtend weer richting Nederland gevlogen.
Zaterdag avond is Haukur bij ons komen eten en zijn onverwachts Elin en haar zus + vriendinnen ook langsgekomen om wat te drinken. Dit was uiteraard erg gezellig. Afgelopen zondag zijn we richting het oude centrum gelopen aangezien ze de kerstboom die Reykjavik elk jaar ontvangt van Oslo zouden gaan verlichten. Het was gezellig druk en er stond een band te spelen.
De aankomende dagen schijnen erg koud te worden met temperaturen tot -10 en ook hebben ze een weeralarm afgegeven. Dat wordt onszelf dus goed inpakken in dikke truien, jassen, mutsen, handschoenen en shawls!
Vanavond hebben ook wij een pakjesavond gehad! Afgelopen dinsdag stond er een bezorger met wel drie pakketten voor de deur. We zijn ontzettend verwend door beide families met allerlei Sinterklaas snoepgoed en cadeaus! Echt super leuk!

Heel veel liefs uit IJsland!

• 06 December 2013 - 09:00

Martin Sahalesy:

Wat een leuke foto's met prachtige uitzichten, en wat leuk dat men daar bijhoud hoeveel IJslanders er zijn.
    Groetjes,
    Martin

• 06 December 2013 - 09:30

Netty Van Culenborg:

Hoi Justin en Kirsten,

Het ziet er wel erg koud uit op de foto's. Het slechte weer met weeralarm dat wij hadden op pakjesavond kwam volgens het journaal uit IJsland. Voortaan lekker in IJsland houden hoor!
    Volgens mij genieten jullie echt van het leven daar. Houden zo!
    Ook wij hebben gezellig pakjesavond gevierd. Pien en Marieke zijn erg enthousiast over hun cadeaus.

Liefs,

Jan, Netty, Pien en Marieke

• 06 December 2013 - 12:56

Pap & Ria:

We hebben een enorm leuke week met jullie gehad, lekker bijgekletst en samen veel gezien. Fijn om met eigen ogen te zien hoe jullie daar wonen en leven! Ook heel leuk om kennis te maken met Justin's collega's. Jullie redden het daar prima met z'n tweetjes. Top hoe jullie het doen, chappeau! Dikke kus, pap en Ria

• 06 December 2013 - 13:21

Oma:

Hallo Justin en Kirsten.
    Wat een leuk verslag weer, en mooie fotos.
    Kirsten gezellig dat je Vader en Ria nu hebben gezien ,waar jullie wonen en werken.
    Dikke kus van Oma.