We zijn verhuisd - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kirsten & Justin - WaarBenJij.nu We zijn verhuisd - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kirsten & Justin - WaarBenJij.nu

We zijn verhuisd

Blijf op de hoogte en volg Kirsten & Justin

20 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Het is alweer een tijdje geleden dat wij iets van ons hebben laten horen, maar we zijn dan ook erg druk geweest!

Zoals de meeste van jullie al weten zijn wij een aantal weken geleden verhuisd naar een nieuw appartement. Tussen kerst en oud & nieuw zijn we in ons nieuwe paleisje ingetrokken. Het verhuizen bracht nogal wat chaos met zich mee, maar we kunnen eindelijk zeggen dat we gesetteld zijn! Ons paleisje is een basement appartement in een huis. De verhuurder woont met zijn eigen gezin op de bovenste twee verdiepingen. Een ontzettend leuk gezin; spreken goed Engels en vinden het leuk Nederlandse huurders te hebben. In het appartement zit een pas gerenoveerde badkamer en keuken, een grote woonkamer en een kleine slaapkamer. Aangezien wij nog geen meubels of al het andere huishoudelijk spul hadden, hebben we de afgelopen weken een aantal bezoekjes gebracht aan de Ikea (Justin’s favoriete winkel) en andere meubelzaken. Het begint nu dan ook echt iets te worden. Gisteravond zijn we zo’n drie uur bezig geweest met het in elkaar zetten van een tv-kastje, eettafel en kast…. Maar het eindresultaat mag er zijn!

Tussen het verhuizen door hebben we natuurlijk ook kerst en oud & nieuw gevierd. Op kerstavond waren we uitgenodigd bij Haukur en Elin om te komen eten. Na een zeer smakelijke maaltijd zijn we naar de moeder van Elin gegaan, waar de rest van Elin’s familie (3 zussen + aanhang) ook waren. Iedereen had cadeaus voor elkaar gekocht dus het was een zeer geslaagde avond. Op eerste kerstdag waren we uitgenodigd door de moeder van Elin om een traditionele IJslandse maaltijd te komen eten; dubbel gerookt lamsvlees. Het was een ontzettend uitgebreide maaltijd met voor ieder wat wils.
Op tweede kerstdag zijn we druk geweest met inpakken en schoonmaken van het oude appartement. ’s Avonds is Patrick bij ons komen eten.

Haukur en Asgeir hadden als kerstcadeau een erg leuke verassing voor Justin. Hij werd gebeld dat ‘ie onmiddellijk naar Haukur moest komen. Eenmaal gekomen moest ‘ie gaan zitten en wachten totdat de deurbel ging; hij moest dan open gaan doen. Toen de deurbel ging stond Justin inderdaad voor een grote verrassing; Ajax speler Kolbeinn Sigthorsson stond voor de deur! Hij kwam een praatje maken en een IJslands voetbal shirt voor Justin signeren. Dit was uiteraard een super leuke verassing.

Op oudejaarsavond waren we wederom uitgenodigd bij de moeder van Elin. Hier hebben we een aantal spelletjes gespeeld, naar een IJslandse oudejaars conference gekeken (niet dat wij er veel van snapte) en natuurlijk geproost op het nieuwe jaar. Aangezien het appartement waar de moeder van Elin woont net wat buiten Reykjavik ligt, konden we al het vuurwerk dat in Reykjavik werd afgeschoten zien vanaf het balkon wat een ontzettend mooi uitzicht gaf.

Na het goede nieuws van ons nieuwe appartement, kregen we nog meer goed nieuws, namelijk dat Kirsten een baan heeft! Ze is afgelopen woensdag begonnen en denkt dat het wel gaat bevallen. Met een vast contract voor 40 uur, leuke collega’s en diverse werkzaamheden moet het helemaal goed komen.

Ons jaar had dus niet beter kunnen beginnen!
Wij wensen iedereen nog een (wel heel erg) verlaat gelukkig Nieuwjaar!!

• 21 Januari 2014 - 07:56

Ankie:

Wederom een leuk verhaal. Was wel wat lang geleden hoor!! Haha. Maar ja, dan heb je ook een hoop te vertellen. Fijn dat jullie je eigen IJslandse stekkie hebben gevonden. Zo gaan jullie je vast en zeker nog beter thuis voelen daar. En dat Kirsten een baan heeft gevonden is helemaal super. Nou moet ik zeggen dat wij daar nooit aan getwijfeld hebben. Nou lieverds, de zakken zure en zoete Jamin- snoep liggen klaar om naar jullie gebracht te worden door ome Peter en Tante Daphne. Veel plezier en alvast: snoep smakelijk! Dikke kusz. Ennuh, wij zijn nog steeds hartstikke trots op jullie.

• 21 Januari 2014 - 13:20

Maya:

Hartstikke fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat; ander appartement, Kirsten een baan; geweldig !!!
    Leuk appartement als ik de foto's zo zie en ook heel plezierig dat jullie daar zo goed worden opgenomen en dus ook fijne feestdagen hebben gehad.
    Hoop dat jullie een fijne tijd zullen hebben in het nieuwe appartement.
    Mooie verrassing voor Justin, dat bezoekje van Sigthorsson.
    Groetjes

• 21 Januari 2014 - 17:01

Sophie Chambon:

Wat een geweldig nieuws allemaal zeg! Fijn dat jullie ookal een vriendengroepje daar hebben en jullie huisje ziet er ook super leuk uit! Nog heel veel plezier daarzo, dikke kus!

• 21 Januari 2014 - 17:06

Oma:

Hallo Justin en Kirsten.
    Wat een leuk verslag weer. Hoef niet te vragen of jullie het goed naar jullie zin hebben'
    Wat gezellig ziet alles er uit. Jullie hebben het goed voor elkaar samen.
    Groetjes en een dikke kus van Oma.

• 21 Januari 2014 - 19:02

Netty Van Culenborg:

Het klinkt allemaal weer heel leuk. Kirsten, van harte gefeliciteerd met je baan. We hopen dat jullie het naar je zin hebben in het nieuwe appartement.
    Zo te horen hebben jullie het ook erg druk met allerlei sociale contacten. Zelfs een voetballer ontmoet!
    Het verhaal van het in elkaar zetten van de Ikea meubels herkennen wij wel. Het duurt even, maar dan staat het ook.

Groeten,
    Jan, Netty, Pien en Marieke

• 22 Januari 2014 - 16:40

Maya:

Kirsten en Justin, willen jullie je nieuwe adres nog een keer naar ons mailen, want Martin heeft een hboop mails verwijderd en per ongeluk die van jullie met het nieuwe adres ook.
    Groetjes, Maya

• 23 Januari 2014 - 20:26

Rob:

Het jaar had dus niet beter kunnen beginnen!
    Wat ik me alleen afvraag is of Justin nog een bijdrage van enig belang heeft geleverd bij het monteren van de meubels. Ik heb wel zo'n idee....

Groeten, Rob

• 02 Februari 2014 - 10:12

Sophie Schellekens:

Haaa lieve Kirsten en Justin!
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken! Jullie hebben het allemaal goed aangepakt en georganiseerd zo te lezen! Goed bezig hoor! En wat ontzettend tof dat Kirsten ook een baan heeft gevonden, het is jullie allemaal zooo ontzettend gegund! Geniet ervan lieve mensen! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal. Heel veel liefs en een dikke kus,
    Sophie

• 09 Mei 2014 - 09:57

Landuyt Johnny:

Hallo Kristen en justin,
    Een leuk verhaal over jullie verhuis naar IJsland.
    Ik heb een vraagje ? ik verzamel de gift-cards van IKEA en tot op heden ben ik er niet in geslaagd om de kaarten van IJsland te bemachtigen.
    Ik lees dat u geregeld eens bij IKEA langs gaat.
    Is het voor u mogelijk om voor mij enkele ( Gjafakort) IKEA gift-cards mee te brengen.
    (Kaarten zonder nominale waarde enkel voor verzameling)
    Natuurlijk tegen terugbetaling van de kosten en verzending.
    Ik hoop dat u me wil helpen,alvast bedankt.
    Groetjes uit België.
    Johnny